Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren.

Veelgestelde vragen

Wij leveren in Nederland en in België. Bestellingen boven de €20,- worden in beide landen gratis verzonden, voor bestellingen onder de 20,- bedragen de verzendkosten voor beide landen €4,95.
Als je op een werkdag voor 21.00 uur bestelt kun je je bestelling de volgende werkdag in huis verwachten. Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een mail met Track&Trace-gegevens. Wanneer het pakket met GLS is verzonden kunt je de status van de levering met de Track&Trace volgen.

Let op: voor leveringen op de Waddeneilanden moet je rekening houden met een levertijd van 1-2 werkdagen.

Wanneer je bestelling met Van den Heuvel Transport is verzonden (alleen bij grote en zware bestellingen) ontvang je van hen een mail met Track&Trace-gegevens. Een tijdsvak van 2 uur is op de leveringsdag zelf vanaf 07.00 uur te achterhalen.
Wanneer je betaling goed is afgerond ontvang je automatisch een orderbevestiging per mail. Zodra deze mail is verzonden gaat je bestelling het automatische verwerkproces in en wordt dan zo snel mogelijk verzonden.

Ja, je kunt je bestelling ophalen in ons magazijn in Oirschot. Je kunt iedere dag van 8.30 tot 17.00 van deze dienst gebruikmaken. Het is wel van belang dat je voorafgaand aan de bestelling hiervoor contact met ons opneemt. Zo kunnen we dit samen afstemmen. Vervolgens houden wij je bestelling apart in het magazijn.

Ons afhaaladres is De Scheper 402, 5688 HP in Oirschot.  

Nee, het is helaas niet mogelijk een bestelling nog aan te passen nadat je hebt besteld, omdat de bestelling direct verwerkt zal worden.
Je kunt je bestelling op de webshop plaatsen. Mocht je er niet uitkomen, dan kan je telefonisch contact met ons opnemen via 0499-462828. Wij helpen je dan verder bij het plaatsen van de bestelling.

PimXL laat pakketten bezorgen door koeriersdienst GLS. Deze leveren pakketten bij je af van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur. Gaat het om grote aantallen of om artikelen die de grootste zorg nodig hebben, dan bezorgen wij met transportbedrijf Van den Heuvel. Je ontvangt in beide gevallen een Track&Trace, zodat je weet op welke dag het pakket geleverd gaat worden.

Bij leveringen met GLS, kunnen Nederlandse klanten in de track & trace mail tevens klikken op de FlexDelivery link. Met deze link kun je zelf een bezorgmoment kiezen of ervoor kiezen het pakket af te laten leveren bij een GLS pakketshop in de buurt.

Levertijd

Bestellingen worden uiteraard zo snel als mogelijk afgeleverd. De levertijd bedraagt normaliter 1 werkdag (na ontvangst van betaling) als het artikel op voorraad is bij zendingen welke met vervoersbedrijf GLS meegaan. Als je op werkdagen voor 21:00 bestelt, heb je de bestelling via GLS de volgende werkdag in huis . Mocht een bestelling niet op voorraad zijn dan ontvang je hierover een e-mail. Alle bestellingen die op werkdagen zijn gedaan voor 21:00 uur en zijn betaald met iDeal of creditcard worden in de meeste gevallen de volgende dag bezorgd.
Bestellingen met grote pakketten die op een pallet verzonden dienen te worden, verzenden we met Van den Heuvel. Hiervoor geldt voor 17:00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.
Is een artikel niet op voorraad, dan kun je het vaak toch bestellen.
Woont u op één van de Waddeneilanden, hou er dan rekening mee dat wij niet binnen 1 werkdag kunnen leveren. Dit duurt 1 of 2 werkdagen langer in verband met de overtocht die met de boot gemaakt dient te worden.
Alle bestellingen die op werkdagen zijn gedaan voor 21:00 uur en zijn betaald met iDeal of creditcard worden in de meeste gevallen de volgende werkdag bezorgd

Levering met vervoersbedrijf GLS

Wij verzenden met GLS. Je kunt er via de FlexDelivery link voor kiezen om het pakket op een andere dag of bij een GLS PakketShop af te laten leveren. De FlexDelivery link vind je in de Track&Trace-mail die je ontvangt en is te gebruiken tot 23.59 uur op de dag dat je de mail hebt ontvangen.

Levering met transportbedrijf Van den Heuvel

Pallet vervoer, grote pakketten en pakketten die extra zorg dragen verzenden wij via transportbedrijf Van den Heuvel. Er dient iemand aanwezig te zijn als Van den Heuvel langskomt. Je ontvangt een Track&Trace zodat je kunt zien wanneer de chauffeur bij je voor de deur zal staan. Zendingen via Van den Heuvel zijn te traceren via http://www.heuveluden.nl/nl/track-trace
Wanneer je de gezochte producten op onze site heeft gevonden en deze in je winkelwagen hebt geplaatst kun je de bestelling definitief maken door de volgende stappen te volgen.
  1. Ga naar je winkelmand en druk op afrekenen.
  2. Zodra je dit hebt gedaan krijg je 3 opties: wanneer je al eerder een account hebt aangemaakt kun je inloggen. Als je een account wil aanmaken is dit mogelijk via de knop account aanmaken*. Wanneer je geen account wil aanmaken kun je afrekenen als gast.
  3. Wanneer je kiest voor de optie afrekenen als gast krijg je een scherm waar je de verzend- en factuurgegevens in mag vullen.
  4. Je kunt ervoor kiezen om het verzendadres aan te passen als het niet op uw factuuradres geleverd moet worden. Dit kun je doen door het vinkje bij 'Verstuur naar hetzelfde adres'. weg te halen.
  5. Aan de hand van de orderwaarde wordt berekend of er verzendkosten van toepassing zijn.
  6. Na deze stap kun je de gewenste betaalmethode kiezen. Deze zijn allemaal gratis, met uitzondering van de achteraf betaalmethode AfterPay (€1,-). 
  7. Wanneer je akkoord gaat met de voorwaarden en klikt op 'Betalen' word je doorgelinkt naar Buckaroo (onze betalingspartner) waar je je bestelling veilig af kunt rekenen.
  8. Nadat de bestelling succesvol is afgerond ontvang je per mail een orderbevestiging van ons.
* Het voordeel van een account is dat je je facturen in kunt zien en eventuele retouren zelf aan kan melden bij ons, ook worden je verzend- en factuurgegevens beveiligd opgeslagen zodat je deze niet steeds opnieuw in hoeft te vullen. 
Betalingen via iDeal heeft onze voorkeur. Met iDeal kunt u snel, vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet bankomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden meteen geinformeerd dat de bestelling is betaald. Levertijd: Uw bestelling wordt nog dezelfde dag door ons verwerkt. iDeal is op dit moment alleen nog mogelijk voor klanten van de volgende banken: ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers.

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland) Kosten €1,00

AfterPay voert voor pimxl.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

Voor Nederlandse klanten geldt dat een maximale bestelwaarde wordt gehanteerd van  € 2500,-

AfterPay – Achteraf betalen (België) Kosten €1,00

AfterPay voert voor pimxl.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een betaaloverzicht van AfterPay ontvangt per e-mail. In de online omgeving My AfterPay kunt u uw betaaloverzichten vanaf uw computer of tablet beheren. AfterPay houdt u op de hoogte via e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor u klaar staat. Ter goedkeuring van uw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk uw bestelling betalen met een andere betaalmethode. U kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar AfterPay.

Voor Belgische klanten geldt dat een maximale bestelwaarde wordt gehanteerd van € 200,- bij een eerste bestelling en € 400,- bij een herhaalbestelling via Afterpay.

Let op: bij een betaling met Afterpay kunt u geen afwijkend afleveradres invoeren. Het factuuradres en het afleveradres dienen gelijk te zijn.

Let op: u dient de factuur van Afterpay te betalen, niet de factuur die u van ons ontvangt. Deze is alleen voor uw administratie.


PayPal is een snelle en veilige manier van betalen. PayPal functioneert als een soort bank tussen de consument en PimXL. Hiermee is winkelen online veilig en makkelijk voor iedereen. Met PayPal zijn uw gegevens beschermd en betalen gaat heel snel.

Achteraf betaalmethode PayPal:
Bij het afrekenen met PayPal kunt u voor de optie Achteraf Betalen kiezen. Bij het afronden van uw aankoop betaalt PayPal de verkoper voor u en wordt het geld pas na 21 dagen van uw bankrekening afgeschreven.
Dit hetzelfde als iDeal, maar dan voor consumenten uit België. Snel, eenvoudig en veilig betalen doe je met Bancontact/MrCash. Bestellingen met deze betalingsmethode worden direct verwerkt. Meer informatie vind je op de website van Bancontact/MrCash
Wij accepteren betalingen met Mastercard, VISA. Bij betaling van uw bestelling per creditcard wordt u via onze - met SSL-beveiligde - verbindingen naar het speciale betaalmenu van Docdata geleid. Bij het betalen per creditcard wordt er altijd gevraagd om de CVC2-code. Dit zijn de laatste 3 cijfers van het nummer dat achterop uw creditcard staat. Deze code wordt gevraagd om er zeker van te zijn dat de creditcard waarmee u wilt betalen ook daadwerkelijk in uw bezit is. Bovendien worden uw creditcard gegevens nergens opgeslagen - via het betaalmenu wordt er rechtstreeks met de creditcard maatschappijen gecommuniceerd, en wordt het totaalbedrag van uw bestelling direct ten laste van uw creditcard gebracht. De creditcardgegevens komen nooit in ons bezit.  Levertijd: Uw bestelling wordt nog dezelfde dag door ons verwerkt.
Payconiq is een omnichannel betaalmethode. Dat wil zeggen met Payconiq kan zowel online als offline worden betaald. In winkels, restaurants, webshops of op evenementen. Betalen gaat via een QR-code die wordt gescand met de smartphone. Betalingen verlopen rechtstreeks vanuit de Payconiq app, deze is gekoppeld aan de bankrekening van de consument.  

Om Payconiq te gebruiken moet u  de app geïnstalleerd hebben op uw smartphone. Ook moet u een account aangemaakt hebben en gekoppeld zijn met uw eigen bank.
Wilt u vooraf betalen door middel van een IBAN overboeking? Kies dan als betaalmethode voor Overboeking.
• Klik op Afrekenen, u wordt nu doorverwezen
• Hier vult u uw gegevens in
• Klik op 'Nu Betalen €..,..
• U ziet nu de gegevens die u nodig heeft om de overboeking te doen:

• U kunt het openstaande bedrag via uw bank overmaken naar onze betaalpartner Buckaroo:
- Rekeninghouder: Buckaroo Stichting Derdengelden
- NL05 RABO 0121 5030 38
- Vergeet niet de opgegeven omschrijving te vermelden in uw betaling, dit om een spoedige verwerking te garanderen
- De verwerkingstijd van een bankoverschrijving bedraagt ongeveer 3 werkdagen. De bestelling wordt dan door ons vrijgegeven.

U zult ook een mail ontvangen van Buckaroo met hierin alle gegevens (bankgegevens, bedrag en het betalingskenmerk). In deze mail vindt u ook een 'Track&Trace'-link, zodat u de huidige status van uw betaling kunt zien.

Op het moment dat uw bestelling is verzonden ontvangt u per mail Track&Trace-gegevens zodat u uw pakket kunt volgen.
Het is mogelijk om een internationale bestelling te plaatsen. De bestelling wordt afgehandeld zodra de betaling succesvol is afgerond. Bij de betaling van de bestelling kunt u gebruik maken van de volgende internationale betaalcodes:

IBAN: NL16RABO0133868206
Swift: RABONL2U

Bent u een Belgische klant, dan kunt u in de winkelmand kiezen voor een zakelijke bestelling en voert u uw BTW nummer in. De BTW zal niet automatisch ingehouden worden, u dient ons na de bestelling te mailen zodat wij de order voor u aanpassen en het btw-bedrag zal teruggestort worden.

Veilig betalen

Een groot deel van onze betalingen worden afgehandeld door onze Payment Service Provider: Buckaroo. (zie www.buckaroo.nl) Het gaat hier om betalingen met iDeal, Afterpay, PayPal, Bancontact/MrCash creditcard, Payconiq en overboeking.

 Zodra wij de betaling voor uw bestelling ontvangen hebben, wordt uw bestelling verzonden. (Alle genoemde bedragen op de site zijn inclusief BTW). Sommige betalingsmogelijkheden zijn sneller dan andere. Hieronder een overzicht van de betaalmogelijkheden die wij accepteren:

iDeal (wordt direct verwerkt, op werkdagen voor 21:00 uur besteld de volgende werkdag in huis )
Afterpay (wordt direct verwerkt, op werkdagen voor 21:00 uur besteld de volgende werkdag in huis )
PayPal (wordt direct verwerkt, op werkdagen voor 21:00 uur besteld de volgende werkdag in huis )
Bancontact/MrCash (wordt direct verwerkt, op werkdagen voor 21:00 uur besteld de volgende werkdag in huis )
Mastercard/VISA (wordt direct verwerkt, op werkdagen voor 21:00 uur besteld de volgende werkdag in huis )
Payconiq (wordt direct verwerkt, op werkdagen voor 21:00 uur besteld de volgende werkdag in huis )
Overboeking (wordt verwerkt na bericht van Buckaroo dit kan 3 tot 5 dagen duren na het verrichten van de betaling aan Buckaroo.)
Onze verzendkosten bedragen voor bestellingen tot 20 euro: Euro 4,95. Bestellingen boven de 20 euro worden gratis verzonden. Dit geldt ook voor leveringen in België.
Bent u een Belgische klant, dan kunt u in de winkelmand kiezen voor een zakelijke bestelling en voert u uw BTW nummer in. De BTW zal niet automatisch ingehouden worden, u dient ons na het plaatsen van de bestelling te mailen zodat wij de order voor u aanpassen en het btw-bedrag zal teruggestort worden.
Op alle artikelen die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, of wanneer uw artikel na aankoop defect raakt als gevolg van constructie- of materiaalschade voorzien wij u zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel en het defect doen wij dit door vervanging, reparatie of een terugbetaling. Gevallen van normale slijtage en foutief gebruikte artikelen zijn van de garantieregeling uitgesloten.

Naast de wettelijke garantie geldt een fabrieksgarantie van ten minste 2 jaar. Voor sommige merken zoals Steinel en Paulmann is dit zelfs langer (respectievelijk 5 en 3 jaar). Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant.
 
Indien u aanspraak wil maken op een van de garantieregelingen dan horen wij dat graag. U kunt hiervoor telefonisch of per mail contact met ons opnemen.
Jammer om horen dat uw artikel kapot is. Wij komen graag in contact met u om te kijken of wij het artikelen kunnen repareren. Wellicht is dit geen optie en kan het anders opgelost worden. Wij willen u dan ook vragen contact met ons op te nemen voor de snelste oplossing.
Wil je (een gedeelte van) je bestelling retourneren? Je kunt je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden, gratis terugsturen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde het goed fysiek in bezit krijgt, of de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde het laatste goed fysiek in bezit krijgt.

Vervolgens
Als je (een deel van) je bestelling retourneert verwerken wij je retour zo snel mogelijk nadat wij de goederen hebben ontvangen. Gemiddeld duurt dit 3 werkdagen nadat we je retourzending hebben ontvangen. Als je een terugbetaling wenst, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan (inclusief eventuele standaardkosten voor de heenzending) zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, van ons terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt gedaan, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. In ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Bewaar altijd het verzendbewijs dat je ontvangt van PostNL wanneer je goederen terugstuurt.

Als koper ben je aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Wanneer je ons binnen 14 dagen na ontvangst hebt laten weten je artikel(en) terug te sturen, dien je de goederen binnen 14 dagen vanaf die mededeling aan ons terug te sturen of te overhandigen.

Terugsturen
Retourneren vanuit Nederland is gratis wanneer je je artikel(en) terugstuurt via PostNL naar: PimXL, Antwoordnummer 1034, 5688 ZW Oirschot. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten van het terugzenden wel voor uw eigen rekening.

Wil je vanuit België artikel(en) retourneren, neem dan contact met ons op voor de retourinstructie. Retourneren vanuit België is gratis. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten van het terugzenden wel voor uw eigen rekening.

Retourformulier

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Wij staan voor snelle leveringen en daarom is ons bestelproces ingedeeld in slechts 3 stappen. U bedenkt zich echter en wilt de bestelling annuleren? Wij kijken het graag voor u na, bel zo snel mogelijk met 0499-462828. Wij gaan direct voor u na of we de bestelling nog kunnen annuleren.
Wij hebben geen showroom, u kunt wel op de webshop geplaatste bestellingen bij ons afhalen. Hoe dat werkt, leest u hier.
Is uw vraag niet beantwoord? Wij helpen u graag! U kunt ons bellen op (+31) 0499-462828, mailen naar info@pimxl.nl of WhatsAppen op 06-10005847.
Aan het laden
Aan het laden